De chirurgen van de 78 Oekraïense medische eenheden van de Air Assault Forces aan de zuidelijke en oostelijke fronten, die Oekraïne verdedigen, hebben dringend "medical headlights" (medische brillen) nodig.​ En daar gaan de Lions bij helpen!
In het front wordt 98% van de wonden veroorzaakt door mijnexplosies. Door deze explosies moeten iedere dag bij tientallen soldaten talloze kleine onderdelen uit het lichaam worden gehaald. De kwaliteit van chirurgische ingrepen is rechtstreeks afhankelijk van de helderheid van de verlichting in de operatiekamer.
Het zijn niet zomaar brillen, het zijn medische instrumenten waar een groot te kort aan is. Voordelen van deze verlichting voor chirurgie zijn:

• Natuurlijke kleurweergave
  • Uitstekende schaduwbeheersing verbetert de zichtbaarheid.
  • Hoogwaardige verlichting van diepe holtes is cruciaal voor nauwkeurige weefselbeoordeling
  • Helderder en koeler licht zorgt voor de afwezigheid van donkere vlekken en dode zones
  • Beschermt chirurgen tegen vermoeide ogen tijdens langdurige operaties

Honderden gewonden zullen gered worden als artsen voldoende verlichting hebben in de veldomstandigheden om onze soldaten te redden.
Help ons bij de aanschaf van nieuwe medische nieuwe brillen. Iedere donatie is meer dan welkom. Doneren kan via de QR code, klik erop of scan hem:

De opbrengst van deze actie komt volledig ten goede aan de aanschaf van de brillen.
Om een idee te geven, een set kost $ 840. En bestaat uit een DKH-50 koplamp + lens + koker.

Onlangs is onze secretaris Elisabeth Haderer in Oekraïne geweest en heeft samen met Lions Club International Urkaine kennis gemaakt met het medische team én de chirurgen aan het werk gezien. Indrukwekkend, triest, maar ook enorme veerkracht en wilskracht bij zowel het medische team als de soldaten! De aanschaf van de brillen wordt gedaan door de lokale Lionsclub in Oekraïne en rechtstreeks overhandigd aan de lokale medische teams.

Meehelpen? Deel dan onze flyer in je netwerk: Download de flyer